Razlog zašto je bitan budžet i zašto ga ne treba prikrivati
Mi stalno sudjelujemo u planiranju izrade web stranica, pa tako znamo što se može i što ne preporučiti klijentima. Ako budžet projekta nije od početka dogovoren, možemo samo nagađati i pokušavati utvrditi dali je odabrani projekt najbolji za tvrtku ili ne. Za svaki budžet postoji realno rješenje, međutim ono što želite postići i kako često diktira vaš budžet.
Kako određivanje budžeta može pomoći?
To je jednostavno – ako znamo koliki je budžet zajedno s vašim zahtjevom, možemo pronaći najbolje rješenje za vas. Malo toga možemo učiniti ako cijena stranice prema vašem zahtjevu premašuje iznos od 10 000 kn, a vaša tvrtka je spremna izdvojiti samo 2000-3000 kn za izradu. To stavlja sve tvrtke uključene u vaš ZZP (zahtjev za ponudu) u vrlo nezgodan položaj.
Uzmimo za primjer web shop, u zadnje vrijeme dobivamo puno upita vezano za njih, prvenstveno danas su vrlo učinkoviti, jer je to kao da imate svoj butik ili neku prodavaonicu na internetu, praktički gledano to je vaš online izlog. Ukoliko je klijent spreman izdvojiti jako mali iznos za takvu uslugu, teško da će dobiti zadovoljavajuće rješenje, možda je bolje razmisliti o prodaji putem eBay-a ili Njuškala.
Postaviti “budžet” pod navodnike
Kao kupac sigurno želite postići cijenu koja vam odgovara i trebali bi ste. Shvaćamo zašto želite budžet zadržati u tajnosti, no to vam ne ide uvijek u korist. Ne određenim budžetom ćete shvatiti da svaka tvrtka uključena u vaš ZZP nudi potpuno drugačije rješenje, cijene i usluge se jako. Iz ekonomskih razloga većina vas će odabrati jeftiniju verziju bez obzira hoće li ona biti i kvalitetnija. Određivanje budžeta veća je vjerojatnost da ćete dobiti sličnu uslugu i tako ćete se moći usredotočiti na to koje rješenje je najkvalitetnije, a ne najjeftinije.
Potrošimo cijeli budžet?
U nekim slučajevima da, napravit ćemo rješenja koje odgovara vašem budžetu. U ostalima, dio tog novca je dobro potrošiti i na druge stvari. Npr. kod izrade novih web stranica potrebno je zakupiti domenu, hosting paket, bilo bi dobro nešto ostaviti i za oglašavanje. Nema smisla potrošiti sav novac za izradu web stranice koju nitko neće pronaći idućih nekoliko mjeseci! Potrošimo dio na web stranicu, te stavimo određeni iznos za oglašavanje pay-per-click ili SEO optimizaciju kako bi poboljšali rejting vaše web stranice.
Zaključak
Znamo da vam možemo dati idealno rješenje – rješenje koje će maksimalno raditi na povratu uloženih sredstava i povećanju posla. Ako to znači uštedu novca na jednom mjestu kako bi ga potrošili na drugom, onda neka tako bude. Mi smo savjetnici u izradi web projekta, ne samo tvrtka za web dizajn i hosting.
P.S. Ne zaboravimo spomenuti da PDV treba ili ne treba biti uključen u cijenu!